Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Terug

Allergie door hormonen chemische castratie chip?

Romy Kempen

25-10-2013 | 13:45

Mijn hond heeft sinds een aantal maanden de chemische castratie chip. Dit werkte prima en het was dan ook de bedoeling om het, zodra er weer een nieuwe moet, opnieuw te doen. De tijd dat hij een nieuwe moet zit er nu ondertussen aan te komen maar hij heeft sinds hij de castratiechip heeft gekregen ( +/- 2 maanden hierna) onwijs erge huidallergie en verschrikkelijk veel jeuk. Voor deze allergie/uitslag zijn wij al naar de dierenarts geweest en hebben we verschillende middeltjes gekregen, spraytjes etc. Tevergeefs werkt helemaal niets. De dierenarts dacht in eerste instantie dat hij de uitslag heeft door zijn halsband, omdat hier metaal in zit. We hebben hem een paar weken zonder halsband gehad en het werd niet minder, eigenlijk allemaal maar erger. De uitslag is het ergste op zijn borst en onder "zijn oksels' bij zijn voorpoten, maar hij heeft overal jeuk. Ook heeft het niets met vlooien o.i.d. te maken want dit is allemaal nagekeken. De dierenarts weet niet waardoor het nog zou kunnen komen.

 

Zou dit door de chemische castratie chip kunnen komen? Misschien heeft het namelijk iets te maken met de afgifte van de hormonen?  En is het dan verstandig om nu te wachten met een nieuwe chemische castratie, omdat deze oude bijna is uitgewerkt, of alsnog opnieuw de chip te laten plaatsen?

 

De hond is anderhalfjaar.


  

1 Antwoord

Antwoord van
17-12-2013 | 12:11

Lijkt me dat u in principe prima met uw eigen dierenarts achter de oorzaak moet kunnen komen. Het is heel onwaarschijnlijk dat het door de chip komt, aangezien deze gewoon GnRH afgeeft, wat ook door de hond zelf wordt afgegeven. De beschreven jeukplekken wijzen eerder op een contact-allergie. De eigen dierenarts kan met de fabrikant van de chip overleggen en/of een allergietest doen (u ken ze misschien wel, met allemaal van die kleine injecties in de huid).