Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Terug

Geef ik mijn konijn te weinig antibiotica?

Bo

13-01-2010 | 18:06

Hallo,

Mijn konijn heeft snot en heeft hiervoor antibiotica gekregen. Dit moet ik zelf om de drie dagen toedienen en had voor 5 keer meekregen in een injectiespuitje.

De eerste keer spoot ik mis, waardoor er wat antibiotica verloren ging (daarna wel weer goed toegediend).

En de derde keer heb ik iets te weinig gegeven. Nu heb ik wel weer genoeg voor nog 2 keer, maar kan het kwaad dat ik in totaal te weinig heb gegeven?

En de vloeistof is helemaal donker gekleurd (was geel en nu bijna zwart), hoort dit?

 

Alvast bedankt!


  

1 Antwoord

Antwoord van Dierenkliniek de Liemers
14-01-2010 | 17:28

Voor het snot bij het konijn zijn er ook smakelijke vloeibare medicijnen beschikbaar. Deze moeten weliswaar twee maal daags ingegeven worden, maar door de smakelijkhied is dat bij de meeste konijnen geen probleem. Met antibiotica is het in ieder geval van belang dat er voldoende en voldoende lang toegediend wordt. Verder belooft de verkleuring niet veel goeds.